انتخاب وکیل مناسب و توانمند


بنام آنکه خود هم وکیل است و هم قاضی

انتخاب وکیل مناسب و توانمند

انتخاب مناسب ترین وکیل برای مشاوره یا انجام وکالت پرونده، یکی از چالش های عموم مردم نه تنها در ایران باکه در کل جهان است و من سعی دارم در این مقاله کوتاه شما را در انتخاب یک وکیل خوب و توانمند راهنمایی کنم تا هم تردید های شما نسبت به وکلای دادگستری برطرف شود و هم بتوانید در کمترین زمان ممکن وکیل مناسب را شناسائی و از خدمات وی در امورات حقوقی و چالش های قضائی بهره مند شوید.

با توجه به مشکلات متعدد مردم در ارتباط با مسائل مالی و ملکی و یا اتفاقات و قضایای کیفری و درگیر بودن عده ی کثیری از مردم با مسائل مختلف حقوقی، همواره مردم علاقه مند هستند تا پرونده های خود را به بهترین و مناسب ترین وکیل بسپارند تا نتیجه مطلوب را کسب نمایند.

در این میان پیدا کردن وکلای خوب و با تجربه، گاهاً افراد سودجو و فرصت طلبی پیدا می شوند که با دریافت مالغ زیاد در قبال معرفی وکیل خوب وعده های بی اساس داده و از مردم کلاهبرداری می کنند.

وکالت

وکالت در لغت به معنی واگذاری مسئولیت انجام کاری است و از نظر حقوقی وکالت به قراردادی گفته می شود که به موجب آن قرارداد یکی از طرفین، طرف دیگر را به عنوان وکیل خود انتخاب می کند تا کارهای مربوط به شخص اول را در امورات شخصی یا اداری یا قضائی و حقوقی و معاملات انجام دهد. و اگر تخصص حقوقی داشته باشد در مسائل حقوقی به طرف مشاوره و کمک کند که به این نوع قرارداد وکالتنامه میگویند.


قانون مدنی وکالت نامه را اینگونه تعریف کرده :

وکالت نامه قراردادی است که به موجب آن یکی از طرفین طرف دیگر را تعیین می کند تا از طرف او اقدام کند. با انعقاد قرارداد وکالت نامه ، وکیل و مشتری در برابر یکدیگر حقوق و تعهداتی دارند ، از روابط حقوقی ، وظایف و مسئولیت های متقابل برخوردارند.

در انتخاب وکیل مناسب و توانمند باید دقت کرد. زیرا انتخاب وکیل مجرب در انجام پرونده بسیار موثر است و این وکیل است که می تواند نقش بسزایی در گرفتن نتیجه در امور حقوقی داشته باشد.


روش های انتخاب وکیل مناسب و توانمند

در شناسائی و انتخاب وکیل تحقیق کافی کنید زیرا شما باید از توانایی علمی ، شهرت ، تجربه ، اخلاق هزینه وکالت و سایر ویژگی های انتخاب مناسب ترین وکیل اطمینان حاصل کنید، گاهی این انتخاب می تواند در زندگی شما بسیار مهم باشد.


هرگز به تبلیغات در فضای مجازی توسط یک وکیل یا گروه اکتفا نکنید. تلویزیون ، اینترنت و سایر تبلیغات رسانه های جمعی معیارهای مناسبی برای تحقیق نیستند. می توانید رزومه شخص رو بدست بیارید یا از طریق کانون های وکلا از سابقه وکیلی که می خواهید انتخاب کنید مطلع شوید.


جنسیت و سن وکیل نمی تواند ملاکی برای انتخاب بهترین یا بدترین وکیل پایه یک دادگستری باشد. گاهی اوقات یک وکیل جوان و تحصیل کرده می تواند از یک وکیل مسن و به ظاهر باتجربه بیشتر به شما کمک کند. زن و یا مرد بودن وکیل نیز مهم نمی باشد. ملاک علم ، حسن شهرت و رفتار و توانائی و تخصص وکیل است.


از کجا بفهمیم وکیل خوبی را انتخاب کرده ایم ؟

1. حوزه هایی که وکیل مد نظر در آن تخصص دارد

شما باید اطمینان حاصل کنید وکیلی که انتخاب می کنید در زمینه حقوقی یا کیفری مورد نیاز شما دارای تجربه و تخصص است. حوزه های حقوقی و کیفری متنوعی در دنیای وکالت وجود دارد و بیشتر وکلا ترجیح می دهند در یک حوزه یا حوزه های محدود یا خاص تمرکز کنند و فقط در آن زمینه فعالیت کنند.

2. هزینه پرونده شما چقدر است

خدمات حقوقی و پرونده های کیفری می تواند پر هزینه باشند. بنابراین باید از کلیه هزینه ها و حقوق وکیل خود آگاهی کامل داشته باشید. وکیل شما باید بتواند برآورد دقیق هزینه را بر اساس اطلاعاتی که در همان مشاوره اولیه به شما ارائه دهد.


3. شخصیت ، رفتار وکیل

یکی ازمهم ترین گزینه های انتخاب وکیل شخصیت و منش وکیل می باشد. چرا که وکیلی برای شما مناسب است که بتوانید به راحتی به ایشان اعتماد کنید و مشکلات یا اسرار خود را برای وکیل خود بازگو نمایید و ترس از فاش شدن اسرار خود نداشته باشید.


4. سایر وکلا در مورد وکیل شما چه دیدگاهی دارند؟

وکلا بهترین مرجع برای ارزیابی مهارت ها و شهرت سایر وکلا هستند. شاید یکی از آشنایان شما وکیل باشد و بتواند یک وکیل عالیقدر به شما معرفی کند که تا به حال نامش را نشنیده اید. اگر می خواهید ارزیابی درستی از اخلاق ، شایستگی ها ، افکار ، رفتار، عادت ها و شهرت یک وکیل بدست آورید ، قطعاً به نظرات وکلای دیگر نیاز دارید.

5. رزومه شخصی وکیل

قطعاً در انتخاب بهترین و مناسب ترین وکیل در کار حقوقی یا کیفری ، مشاوره گرفتن از خود وکیل و عدم تعجیل در انعقاد قرارداد می تواند به شما کمک کند تا تحلیل خوبی از وکیل داشته باشید و "وکیل کارت" در این زمینه تلاش می کند تا وکلا بصورت تخصصی فعالیت کنند و با ارائه مشاوره از طریق اپلیکیشن و از راه دور یا بصورت تلفنی مزدم را در پیدا کردن وکیل مناسب همراهی کنند .

اگر شما هنوز سوال دارید که چگونه وکیل مناسب و توانمند را انتخاب کنید و در کجا به آن دسترسی داشته باشید با شماره های موجود در سایت وکیل کارت با پشتیبانی تماس بگیرید و با مشاوران ما صحبت کنید.تا شما را بیشتر راهنمایی کنند .

موفق و پایدار باشید.